Skierowana do wszystkich kobiet kampania #lubiesiebie jest realizowana od 2022 roku. Jest przestrzenią do rozmowy o samoakceptacji, autentyczności i budowaniu wewnętrznej równowagi. Od sześciu edycji pokazuje, że #lubiesiebie nie jest hasłem, tylko wyborem. Bo samoakceptacja nie polega na tym, by niczego nie zmieniać, tylko by wiedzieć, dlaczego coś zmieniamy.
Jak co roku, ambasadorkami są znane i lubiane kobiety, reprezentujące różne dziedziny życia. Każda z nich symbolizuje inny wymiar samoakceptacji, tworząc wspólnie portret współczesnej kobiety, która nie walczy ze sobą, ale wybiera siebie. Ambasadorkami tegorocznej edycji zostały: aktorki Roma Gąsiorowska, Karolina Gorczyca, Paulina Chapko oraz trenerka kobiet 40+, Ola Żelazo.

Dr Franciszek Strzałkowski inicjator akcji, lekarz medycyny estetycznej, anestezjolog i założyciel Kliniki Strzałkowski podkreśla:
Polki zasługują na samoakceptację i docenienie siebie. Dla większości kobiet to wyjątkowo wymagający proces, pełen wyzwań. Dotyczy to nawet naszych ambasadorek – kobiet, które dziś są inspiracją dla innych, ale również mają za sobą długą, niełatwą drogę. Dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o zakrętach, trudnościach i o tym, że nawet jeśli dziś czują się spełnione, to ta przemiana wymagała czasu. I nie ma w tym nic złego – najważniejsze jest, żeby podjąć tę drogę, mieć świadomość, że może być długa i trudna, ale warto konsekwentnie dążyć do samoakceptacji.
Jak co roku w ramach kampanii jej uczestniczki dzielą się osobistymi doświadczeniami, dotyczącymi pielęgnowania dobrej relacji z samą sobą. Propagują przekaz o tym, jak się doceniać, nagradzać, zaakceptować swoje wady i niedoskonałości ciała, pozostając jednocześnie w harmonii, spokoju wewnętrznym i ogólnym dobrostanie psychicznym i fizycznym.
Karolina Gorczyca, aktorka filmowa i teatralna, wyjaśnia:
Dołączyłam do kampanii #lubiesiebie, ponieważ uważam, że jest ona niezwykle ważna i niesie ze sobą misję. Porusza fundamentalny temat dbania o siebie i swój dobrostan. Bez samoakceptacji trudno jest nam dobrze funkcjonować, dlatego powinniśmy się jej uczyć i przekazywać tę wiedzę następnym pokoleniom.

Akcję wspierają ponadto ambasadorki poprzednich edycji kampanii, które również podkreślają rolę samoakceptacji w życiu kobiety. Aktorka Magda Kumorek zachęca do wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i podjęcie działań, które pozwolą kobietom zaakceptować swoje ciało. Mówi:
Nauka samoakceptacji to inwestycja w siebie. Dorosłość polega na wzięciu odpowiedzialności za swoje życie – nikt za nas nie sprawi, że poczujemy się szczęśliwi. To zależy wyłącznie od nas i powinniśmy zrobić wszystko, aby poświęcić sobie czas i o siebie zadbać.
Aktorka Jowita Budnik podkreśla, że kobiety powinny regularnie przypominać sobie, że są wystarczające takie, jakie są – wartościowe, wyjątkowe, choć nie idealne i uczyć się po prostu lubić siebie. Dlaczego? Dlatego, że każdego dnia budzimy się i zasypiamy ze sobą, a codzienne wyzwania pokonujemy w naszym własnym wnętrzu. Tak uważa Kamilla Baar, która dodaje, że samoakceptacja to proces, to umiejętność: być dla siebie serdeczną, dawać sobie wsparcie, gdy jest trudno, i cieszyć się ze sobą, gdy jest dobrze. To podwajanie swojej wewnętrznej siły i wartości.

Kampania #lubiesiebie przypomina także o sile, jaka tkwi we wzajemnym wsparciu. Zachęca do dostrzegania piękna w sobie i innych oraz przypomina o tym, że każda kobieta przechodzi swoją drogę do samoakceptacji inaczej.

